Sunday, September 29, 2013

Wiktionary - Recent changes [en]: achten

Wiktionary - Recent changes [en]
Track the most recent changes to the wiki in this feed. // via fulltextrssfeed.com 
Transform Self-Doubt into Confidence

Find Your True Path In Life, Release Inner Blocks, & Move Forward With Confidence. Sign up for this $21 online course by Max Highstein today.
From our sponsors
achten
Sep 30th 2013, 00:55, by Воображение

Line 20: Line 20:
 

* [[achting]]

 

* [[achting]]

   
  +

====Descendants====

  +

* Afrikaans: {{l|af|ag}}

 

===Anagrams===

 

===Anagrams===

 

* [[chante#Dutch|chante]]

 

* [[chante#Dutch|chante]]


Latest revision as of 00:55, 30 September 2013

See also: Achten, and ächten

Etymology[edit]

From Middle Dutch achten, from Old Dutch *ahton, from Proto-Germanic *ahtōną, derived from *ahtō (from which modern Dutch acht).

Pronunciation[edit]

Verb[edit]

achten

  1. to esteem, to respect, to value
  2. to estimate, to consider, to reckon

Conjugation[edit]

Conjugation of achten (weak)

Related terms[edit]

Descendants[edit]

Anagrams[edit]


Etymology[edit]

From the noun Acht

Pronunciation[edit]

  • IPA(key): /ˈaxtn̩/, /ˈaxtən/

Verb[edit]

achten (third-person singular simple present achtet, past tense achtete, past participle geachtet, auxiliary haben)

  1. (intransitive, with auf and accusative) to care about, pay attention to
  2. (transitive) to keep an eye on
  3. (intransitive, with auf and accusative) to respect

Conjugation[edit]

conjugation of achten

infinitive achten
present participle achtend
past participle geachtet
auxiliary haben
indicative subjunctive
present ich achte wir achten i ich achte wir achten
du achtest ihr achtet du achtest ihr achtet
er achtet sie achten er achte sie achten
preterite ich achtete wir achteten ii ich achtete wir achteten
du achtetest ihr achtetet du achtetest ihr achtetet
er achtete sie achteten er achtete sie achteten
imperative achte (du) achtet (ihr)

composed forms of achten

perfect
indicative ich habe geachtet wir haben geachtet subjunctive ich habe geachtet wir haben geachtet
du hast geachtet ihr habt geachtet du habest geachtet ihr habet geachtet
er hat geachtet sie haben geachtet er habe geachtet sie haben geachtet
pluperfect
indicative ich hatte geachtet wir hatten geachtet subjunctive ich hätte geachtet wir hätten geachtet
du hattest geachtet ihr hattet geachtet du hättest geachtet ihr hättet geachtet
er hatte geachtet sie hatten geachtet er hätte geachtet sie hätten geachtet
future i
infinitive achten werden subjunctive i ich werde achten wir werden achten
du werdest achten ihr werdet achten
er werde achten sie werden achten
indicative ich werde achten wir werden achten subjunctive ii ich würde achten wir würden achten
du wirst achten ihr werdet achten du würdest achten ihr würdet achten
er wird achten sie werden achten er würde achten sie würden achten
future ii
infinitive geachtet haben werden subjunctive i ich werde geachtet haben wir werden geachtet haben
du werdest geachtet haben ihr werdet geachtet haben
er werde geachtet haben sie werden geachtet haben
indicative ich werde geachtet haben wir werden geachtet haben subjunctive ii ich würde geachtet haben wir würden geachtet haben
du wirst geachtet haben ihr werdet geachtet haben du würdest geachtet haben ihr würdet geachtet haben
er wird geachtet haben sie werden geachtet haben er würde geachtet haben sie würden geachtet haben

Derived terms[edit]

See also[edit]


Middle Low German[edit]

Etymology[edit]

From Old Saxon ahton, from Proto-Germanic *ahtōną. Cognate with Dutch achten and Old English eahtian.

Verb[edit]

achten

  1. to proscribe
  2. to take care about
  3. to respect
  4. to mind something
  5. to look after

Conjugation[edit]

Conjugation of achten (weak)

West Frisian[edit]

Noun[edit]

achten

  1. Plural form of acht

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions